Variációk Grendel Lajosra

2014.04.21. 13:38

Még egy sör Grendel/ Még egy sor Grendel. 

Lássuk: 

"én úgy gondolom, hogy minden érzésnek, így a szeretetnek is van higiéniája, s hogy az érzés - akármilyen érzés - tisztaságának a foka nem az érzés hevességével mérhető, hanem a mértékével, amit éppen ennek az érzésnek a higiéniája szabályoz. Talán ebből a felfogásomból eredt, hogy, különösen később, a túl heves érzelmeket, a nagy, drámai érzelemkitöréseket mindig fenntartással fogadtam."

"-Veled akarok élni.

Most tanultam meg, hogy ha eljön az ideje, szinte egy csapásra meg tudunk változni, s nincs szükségünk hozzá ésszerű magyarázatokra,  csak a nyers és őszinte beszédre, amely átfogalmazza az egész lényünket. Arra gondoltam, ha tegnap valaki azt mondja nekem, hogy én Olgával akarok élni, kinevetem. Most pedig a legkisebb kétségem sem volt afelől, hogy Olgával akarok élni. Egyszeriben úgy éreztem, már nagyon régen megszületett bennem ez az elhatározás, csak valami köd ült az agyamon és az érzékeimen. Nem értettem, hogyan tudtam eddig Olga nélkül élni. Hogyan viseltem el, hogy azt a nőt, akit a sors a születése pillanatában már nekem rendelt, egy olyan balfácán bitorolja, mint Pálóczi. Nem kizárt, gondoltam továbbá, Pálóczival is csupán azért barátkoztam, hogy Olga közelében lehessek, s most nem egy fontos barátságot veszítettem el, hanem megnyertem életem legfontosabb játszmáját. Úgy éreztem,  hogy néhány óra leforgása alatt egészen más ember lettem, aki ezekben a pillanatokban ismeri meg igazán magát."

A bejegyzés trackback címe:

https://tokeletesmondat.blog.hu/api/trackback/id/tr486065946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása